Sunday, March 8, 2009

Is El Naschie lying about me?


Martin noticed this passage first, and pointed it out in a comment.


The machine translation is awful. I'd be grateful if an Arab speaker can tell if El Naschie is saying I said something about his family and his daughters, and accused him of involvement with September 11? Because I am not aware of having done so.

ما جنسيته؟
له اكثر من جنسية، ولكن رغم كل محاولاتي لتهدئة الظروف والكلمات الرقيقة والاجابات علي الاسئلة بطريقة دبلوماسية، الا ان ذلك لم يأت بفائدة بل بالعكس، تفاقمت المشكلات واساءوا الي بطريقة تتطلب إقامة قضايا في انجلترا والمانيا ومصر «ضد من يعرّض بي» لدرجة ان أحدهم قال إنني لا احمل الدكتوراه امام صحفيين وفي قسم من الاقسام من جامعة القاهرة وصمت ولم ارد، ثم قيل أنني لم احصل علي الدبلوم ايضا!! ثم يقال انني انشر ابحاثي في مجلتي علي الانترنت وأنني انا الذي قمت بعمل مشروع اسقاط برجي امريكا اللذين وقعا في الحادي عشر من سبتمبر وانني درست الهندسة مع حماس، وهذه الجملة نفسها فيها قمة التشهير والغباء، لماذا.. لأنني حينما درست الهندسة في الستينيات لم يكن ياسر عرفات نفسه عمل هيئاته.. فلم نسمع عن فتح أو حماس صراحة الا من قريب.. وفي هذا إسفاف شنيع، ومنها ايضا انني كنت صديق «لبروجيد برجو» فمن اين كنت صديقا لحماس وأعرفها؟ الحقيقة انني كنت اعرف زوجها الذي طلقته وكان ذلك في السبعينيات فهذه ايام لم يكونوا قد ولدوا فيها وما علاقة هذه الاشياء الشخصية بالعلم؟ كما اكرههم وهم يشهرون بأسرتي وبناتي كأن يؤسسوا بلوك يعني «سايد» اسمه «النشائي ووتش» اي مراقبة النشائي ويقول النشائي كل الوقت اي اخبار النشائي طوال 24 ساعة، 2000 صفحة من الشتائم.. والمدح «انا عبقري، انا اكبر واحد من ايام نيوتن واحسن من اينشتاين وانا حمار ومبفهمش حاجة».
ثم من اين يقولون انني لا احمل مجرد الدبلوم ويهتمون بي هذا الاهتمام، الذي لم يهتم احد بأي عالم من العلماء مثل اهتمامهم هذا، ثم لو انني لم احصل الا علي «فنون وصنايع» ووصلت الي ما وصلت اليه يجب ان يأخذوني ليضعوني في ارفع المناصب ويكرموني ويضعوني في مجلس العلم لماذا؟ لعبقريتي البحتة لأنني أكون بهذه الطريقة قد ضحكت علي الجميع، بل علي العالم كله فهذا افضل بكثير، ولكن الا يوجد اي استاذ كبير في اية جامعة من جامعات العالم ان يكشفني بطريقة صحيحة ويقول السؤال والاجابة الخطأ الذي فعلته؟ وهذا الكلام مجاله المجلات العلمية وليس المحافل والتشهير.
Translate English to Arabic


StumbleUpon.com

4 comments:

  1. From the arabic context, it is understood that
    you Jason are defaming his daughters and family. But the arbic text doesn't imply that you accused El naschies of involvement with September 11.

    El naschie style interview is vague even in arabic, still the same way of thinking.

    El naschie treating himself as a prophet of science and nanotechnology and all other people should beleive on him.

    Unfortunately, the media in egypt is too corrupted, and I think all his interviews in egyptian jornals are well paid (you understand). If you try to send any comments criticizing him in any influential journal the comments never appear.

    Furthermore, indication for a deep corruption, he (El naschie ) is the current advisor of the Egyptian Ministry for Science and Technology.
    The present egyptian minister of science Hany Helal, and the ex. one (Amer Salama) were praising him in Egyptian TV. Even El naschie has a TV program in the Egyptian TV called Scinetific chat in which El naschie speaks about science, his personal scintific acheivement, his personal views......

    ReplyDelete
  2. Thank you so much for explaining! We must figure out how to break his lock on the Egyptian media.

    ReplyDelete
  3. are you saying that El Naschie is an egyptian celebrity? How much is he known to the general public?

    ReplyDelete
  4. Yes, a celebrity, very well known to the general public, and in Egypt widely thought of as Nobel worthy.

    ReplyDelete