Sunday, July 24, 2011

Magnetic water crackpot attacks Zewail



The guy in this video (Arabic only, no subtitles) has a lot in common with Mohamed El Naschie.
  • Egyptian.
  • Claims to be a nuclear physicist.
  • Actually a crackpot.
  • Media attention whore.
  • Hates Nobel Prize-winning chemist Ahmed Zewail.

They really should get together. I'm sure they'd hit it off.


Proving there's a sucker born every minute, Amazon.com sells an alarming number of woo devices that supposedly purify or soften water by running it by a magnet.



The fellow in the video, Dr. Ayman Ali, is a nuclear physicist in Cairo if I understand correctly. He has an idea for solving Egypt's water shortage problems. It involves... magnets.

The Al-Wafd party website has an interview with Dr. Ayman Ali conducted by Abdullah Salem and there are 28 reader comments. I am pleased to see that some of them are skeptical of Ali and in support of Zewail. Ali's technical explanation of the magnetic water nonsense is in green below. Original Arabic or Google's English translation. Amazingly, El Naschie's name does not come up at all.




زويل يكتب فى خانة جنسيته أمريكى لا مصرى
عالم: لجنة "جامعة زويل" احتلال لمصر
لدى فكرة لسلاح ردع لن أعلن عنه الآن

الخميس, 21 يوليو 2011 14:46


كتب- عبدالله سالم:


تمكن أيمن علي دكتور الفيزياء النووية علوم القاهرة من التوصل لعدة ابتكارات مفيدة منها ما يتعلق بالبرنامج النووي ، وأخرى بالدفاع ، وأخيرا بتحسين جودة المياه ، رغم تعرضه للمضايقات المعهودة من قبل جهاز أمن الدولة المنحل بسبب انتمائه السياسي، ما عطل مشواره العلمي نسبيا ، إلا أنه مضى في طريق العطاء لا يلوي على معوقات ، فكان أن كتب الله له النجاح ، في السطور القادمة نتعرف عليه وعلى إنجازاته .

ما أول إنجاز علمي حققته؟

حصولي على درجة الدكتوراه بامتياز نظرا لاكتشافي ثلاث حالات للنواة لم تكن معروفة في العالم حيث كان يعتقد من قبل أن الأنوية المتفاعلة متماثلة ، لكني اكتشفت أنها لا تكون كذلك أبدا ، ما أفاد البحث العلمي كثيرا في تسهيل حساب مقطع التفاعل عن ذي قبل حيث كان يتم قراءة واحدة في 17 ساعة ، لدرجة دفعت لاكانوف مدير معهد الفيزياء النووية الروسي إلى الانبهار بالرسالة قائلا" إن هذا البحث يمثل نقلة نوعية في العملية البحثية النووية".

سمعنا أن لديك فكرة لسلاح ردع؟

هذا صحيح ، ولن أقول أكثر من ذلك، حتى أرى مبشرات الاهتمام بمثل هذه الأفكار، فلا زلنا نعتمد على مخلفات الدول الكبرى ، ولا أعلم لماذا؟.

[The technical explanation -- scroll down for English version]
لكم مشروع لتحسين خواص المياه بالمغنطة ، كيف ذلك؟

مشكلة المياه في مصر أنها ميتة بمعنى أن مركبات المياه المصرية تتكون من 16أو 17 جزيئا في النقطة الواحدة ، ما يصعب عملية الامتصاص على الشعيرات الدموية ، لذلك نشرب كثيرا دون ارتواء لأن الماء ليس مشبعا وقد قال تعالى" وجعلنا من الماء كل شئ حي" وكذلك نستخدم كمية كبيرة من الماء في الغسيل لأن ألياف القماش تعجز عن امتصاص العناصر الحية ، الأمر الذي يرسب مساحيق الغسيل على الملابس ما يسبب سرطان الجلد، وأشهر مثال للمياه الحية طبقا للروس هي ماء زمزم، لذلك فكرتي تقوم على استخدام مغناطيس طبيعي بجوار مصدر المياه،ما يقلل روابط جزئ الماء إلى النصف أو أقل فيسهل امتصاصها من قبل الشعيرات الدموية فيحدث الارتواء وكذا بالنسبة للتربة والملابس وغيرها كما يقتل الميكروبات ويقلل ترسب الأملاح وبالتالي نحصل على مياه حية بنسبة 60%.


هل تقدمت بمشروعك للحكومة؟

لا لست أثق في الحكومة، لكن هناك رجل أعمال فاضل تبنى المشروع ورصد له كل الإمكانات المادية في سبيل خدمة البلد.

كيف نطور البرنامج النووي المصري؟

ليس عندنا برامج نووية أصلا، فنحن نمتلك مفاعلين نووين أنشاص واحد واثنين إلا أنهما لا ينتجان أي شئ، مجرد أبحاث نظرية، ومشروع الضبعة مخطط له أن يبدأ عام ، 2017 أهذا هو البرنامج النووي؟ ، رغم أن إسرائيل عندها أربعة مفاعلات كبرى أقلها مفاعل ديمونة20 ميل، وتمتلك 296 رأسا نووية موجهة إلى العواصم العربية فالأمر خطير .

إذن لا مفر من امتلاكنا سلاحا نوويا؟

أكيد، أرأيت كيف يخشى الغرب من إيران ويضع لها ألف حساب ، لذلك نجد أن كوريا الشمالية تنازلت عن كل شئ في مقابل البرنامج النووي ، ما يجعلها ندا لليابان.

ما رأيك في العرض الأمريكي للمساعدة في تطوير برنامج نووي بمصر؟

أمر مريب حقا ،فلماذا توافق أمريكا اليوم على امتلاكنا برنامجا نوويا فضلا عن مساعدتنا في إنشائه بالأبحاث والعلماء والمواد والإدارة ، رغم أننا نحاول ذلك من الخمسينيات،علامة استفهام كبيرة جدا ، أغلب ظني أنه سيكون محطة للنفايات الأمريكية النووية للدفن في الأراضي المصرية ، مقابل برنامج مصري ثانوي لإنتاج الطاقة فقط وإرضائنا.

إذن ما تعليقك في تشكيل لجنة الأمناء بجامعة زويل؟

أرى أنه احتلال أجنبي ، فكيف أضع مستقبل البحث العلمي المصري بين يدي ستة أجانب حاصلين على جوائز نوبل ، ورئيسين لجامعتين أمريكيتين، يوافقون على المشروعات البحثية القومية ، وهنا الخطر كله ، حيث سيكونون على إطلاع دائم لتطور البحث العلمي المصري ومن ثم قد يوقفوننا في أية محطة ، كما أنهم في النهاية هم المتحكمون في أي المشروعات ننفذ وأيها نترك والمعيار بالطبع ليس صالح بلدنا.

لكن هناك دكتور مصطفى السيد و دكتور محمد غنيم ودكتورة لطفية النادي ؟

كلهم استشاريون ، وقد تم ضمهم للجامعة على استحياء حتى لا تكون اللعبة مكشوفة ، وأتساءل لماذا تمت الموافقة على مشروع زويل بهذه السرعة رغم أن ثماره مستقبلية ،وأترك المشروعات والتطبيقات التي تؤتي ثمارها بالفعل على أرض الواقع وكلها حيوية للأمن القومي المصري.

برأيك ما يمنع دكتور زويل من التعاون الحقيقي مع العلماء المصريين؟

شعوره بالظلم من مصر ، فأثناء تواجده عندنا بجامعة القاهرة مرة سألناه لماذا لا تدرب طلابا مصريين في معملك في حين أن فريقك البحثي مكون من 350 طالبا ليس من بينهم واحد مصري !، قال" لو مصر عملت لي معمل كمعملي في أمريكا هتشحت !"وقال إنه خرج من مصر مطرودا، حتى لما أنشأت الدولة في العهد السابق جامعة باسمه لم تفعل ، لذلك نجده يكتب في خانة الجنسية على موقعه أمريكي لا مصري !

إذا كنا نمتلك الطاقات البشرية المؤهلة والأبحاث النووية المتقدمة، فما ينقصنا لامتلاك البرنامج النووي؟

الرغبة و الهمة والشفافية ، فالعلماء بفضل الله موجودون وأبحاثهم من الأهمية بمكان بحيث تسمح بإنشاء المفاعل الآن ، كما أن طريقة صناعة القنبلة النووية لم تعد سرا ، هي معروفة للجميع،فهلا وافق المسئولون على امتلاكنا سلاح القوة ، و لماذا أعتمد في الصغيرة والكبيرة على الأمريكان ؟ ، ولماذا لا أحمي علماءنا من الاغتيال أو الاستقطاب ؟.

بنظرك كيف نهتم بالبحث العلمي ؟

بحكومة توافقية تأخذ برأي العلماء حقا من خلال هيئة الدعم الفني ، وبالتالي توجيه القرار الحكومي الوجهة الصائبة من منطلق "فسأل به خبيرا" ، وحذار واهمال العلماء كما كان ، فأذكر مصنع دمياط الذي استبدل الحديد بالبلاستيك في صناعة الأدوات وأنفق على المشروع ملايين إلا أن الحكومة السابقة أغلقته على ما به من فائدة للبلد إرضاءً لأحمد عز ، فهلا تعلمنا من أخطائنا، نسمع عن ائتلافات عديدة للحديث باسم الثورة ، دعونا من الكلام وحي على العمل.

هل نبدأ بمبادرات فردية أو باتجاه قومي؟

المبادرة الفردية غير مجدية حيث تدخل فيها الأهواء والمصالح الشخصية ، وكم من بحث سرق بهذه الطريقة؟ خاصة مع الباحثين الشباب كما سرقت شيفروليه اختراع الفرامل الاحتياطية من شاب بعدما منته الأماني بالرعاية المادية والفنية ، وكم من اختراع حبيس الأدراج ؟، لكن عندما تكون هناك هيئة دعم فني قومية تضع الخطط البحثية وتنسق بين العلماء عندئذ يكون الجهد محفوظا ويعود النفع على الجميع.

إذن المسئولية مشتركة بين الحكومة والشعب لبناء الدولة ؟

نعم ...لذلك يجب الاهتمام بتربية الأبناء منذ الصغر على الإيجابية ، ولا يتم ذلك إلا إذا أصلحنا الإعلام بحيث يقدم المضمون الإيجابي البناء، فالإعلام يقدم الفنانين والرياضيين مع احترامنا لهم على أنهم النخبة في حين أن العالم لا يكاد يعرف داخل قسمه ،وأن يتزامن ذلك مع إصلاح المدرسة والقضاء على الدروس الخصوصية، ثم إعادة دور المسجد في بناء المسلم صاحب العطاء .

ماذا تتمنى ؟

أن يستخدمني الله لخدمة الناس، وأن يأخذ كل ذي حق حقه، فمثلا كانت مصر آخر الدول المحتفية بدكتور زويل .





شاهد الفيديو:


اذا اعجبك محتوى المقال يمكنك مشاركته عبر
أرسل لصديقك طباعة

التعليقات (28)

1عظيمة يامصر
أصوات: +10
أرسلت بواسطة ابن العربي , 21 - 07 - 2011
أيها الأفذاذ... الله أكبر حي على العمل وليبن مصر المصريون

2رسالة الى جيشنا العظيم
أصوات: +7
أرسلت بواسطة امين ل , 21 - 07 - 2011
احب ان الفت النظر و اتمنى ان اكون متاخرة في فهمي و يكون الجيش قد اخذ حزرة من مدة اسرائيل تستطيع التشويش على اي اتصالات و قطعها و هذا يجب ان يكون عندنا وسيلة لوقفه اذا دعت الضرورة و الله الموفق

3هذا كان رايي في هذا الزويل انة امريكي خائن لمصر
أصوات: +1
أرسلت بواسطة محمد بدر ال , 21 - 07 - 2011
هذا كان رايي في هذا الزويل انة امريكي خائن لمصر وهذا هو الدليل :

إذن ما تعليقك في تشكيل لجنة الأمناء بجامعة زويل؟

أرى أنه احتلال أجنبي ، فكيف أضع مستقبل البحث العلمي المصري بين يدي ستة أجانب حاصلين على جوائز نوبل ، ورئيسين لجامعتين أمريكيتين، يوافقون على المشروعات البحثية القومية ، وهنا الخطر كله ، حيث سيكونون على إطلاع دائم لتطور البحث العلمي المصري ومن ثم قد يوقفوننا في أية محطة ، كما أنهم في النهاية هم المتحكمون في أي المشروعات ننفذ وأيها نترك والمعيار بالطبع ليس صالح بلدنا.

لكن هناك دكتور مصطفى السيد و دكتور محمد غنيم ودكتورة لطفية النادي ؟

كلهم استشاريون ، وقد تم ضمهم للجامعة على استحياء حتى لا تكون اللعبة مكشوفة ، وأتساءل لماذا تمت الموافقة على مشروع زويل بهذه السرعة رغم أن ثماره مستقبلية ،وأترك المشروعات والتطبيقات التي تؤتي ثمارها بالفعل على أرض الواقع وكلها حيوية للأمن القومي المصري.

برأيك ما يمنع دكتور زويل من التعاون الحقيقي مع العلماء المصريين؟

شعوره بالظلم من مصر ، فأثناء تواجده عندنا بجامعة القاهرة مرة سألناه لماذا لا تدرب طلابا مصريين في معملك في حين أن فريقك البحثي مكون من 350 طالبا ليس من بينهم واحد مصري !، قال" لو مصر عملت لي معمل كمعملي في أمريكا هتشحت !"وقال إنه خرج من مصر مطرودا، حتى لما أنشأت الدولة في العهد السابق جامعة باسمه لم تفعل ، لذلك نجده يكتب في خانة الجنسية على موقعه أمريكي لا مصري !



4موسم الهجوم على زويل
أصوات: +4
أرسلت بواسطة واحد من الن , 21 - 07 - 2011
اخشي ان يصبح الهجوم على زويل موسم للوطنية استعراض الكفائات العلمية مع احترامى للدكتور الذى تم عرضه بصورة جيدة الا اننى لن اثق فيع قبل ان يقدم شئ ملموس للعالم
زويل قدم ويقدم ومشروعه عظيم وان كنت عالم بجد تعاون معه بدل الهجوم
زويل جايب معاه خبرات وناس من بره نحتاجها لانشاء قاعدة علمية بمصر صحيح ان هذا كما قال الرجل يعني ان ابحاثنا ستكون معروفة للاخرين لكن الرد بسيط يكون عندنا ابحاث اولا ثم نحميها ولكن ان تظل العقلية الامنية تحكمنا على شئ لم نحققه بعد فمعنى ذلك اننا لن نحقق شئ

5اؤيدكلامة زويل يدين بالفضل لامريكا وليس مصر
أصوات: +2
أرسلت بواسطة sandra , 21 - 07 - 2011
اؤيدكلامة زويل يدين بالفضل لامريكا وليس مصروهذا نوع من الاحتلال لمصر بعد الثورة احتلال فكرى علمى لتقيد حركتها وتستفيد من خبرات المصريين على ارضها واؤيدكلامة:أرى أنه احتلال أجنبي ، فكيف أضع مستقبل البحث العلمي المصري بين يدي ستة أجانب حاصلين على جوائز نوبل ، ورئيسين لجامعتين أمريكيتين، يوافقون على المشروعات البحثية القومية ، وهنا الخطر كله ، حيث سيكونون على إطلاع دائم لتطور البحث العلمي المصري ومن ثم قد يوقفوننا في أية محطة ، كما أنهم في النهاية هم المتحكمون في أي المشروعات ننفذ وأيها نترك والمعيار بالطبع ليس صالح بلدنا.

اقرأ المقال الأصلي علي بوابة الوفد الاليكترونية عالم: لجنة "جامعة زويل" احتلال لمصر


6هل ينوى د.زويل العودة نهائيا الى مصر لادارة هذا المشروع الضخم
أصوات: +3
أرسلت بواسطة A.Bs , 21 - 07 - 2011
هل ينوى د.زويل العودة نهائيا الى مصر لادارة هذا المشروع الضخم ام انه ينوى ادارته من مكان عمله بامريكا وكانه اكبر من العودة لمصر؟ لماذا اذن كان ينوى ترشيح نفسه لرئاسة مصر؟ وهل من زار اسرائيل وعمل بها وفى خدمتها و فى سبيل رقيها حتى حصل على جائزة من معهد التخنيون الاسرائيلى يمكن ان يقود هذا المشروع القومى المصرى

7...
أصوات: +2
أرسلت بواسطة mohammed hassan mhoh , 21 - 07 - 2011
هناك خطأ كبير لان الدكتور زويل كاتب فى الجنسيه مصرى وامريكى والمصرى قبل الامريكى وهذا مع اختلافى لدكتور زويل وهذا هو الرابطhttp://www.zewail.caltech.edu/biography/index.html

8كل هذا الحقد
أصوات: +5
أرسلت بواسطة جمال عبد ال , 21 - 07 - 2011
أتق الله ايها العالم فيما تقول فأنك تشكك وتضرب كل الرموز...د احمد زويل مصرى شرب من ماء النيل وترعرع بها ولما جاء ليرد الجميل نجد من يأتى ويشكك فيه ويحاول ايهامنا انه مدسوس لما يضر البلد.... اشم رائحة الحقد والغيرة فى كلامك كما اتلمس نوع من التعالى والغرور ...اين انت...اين كنت... فجأة تظهر علينا بأبحاثك واختراعاتك التى لم يسبق لنا السمع عنها او عنك لتشكك فى رجل يرسى قواعد البحث العلمى والتطور فى مصر...اتق الله فيما تقول

9...
أصوات: +4
أرسلت بواسطة الحسين عبد , 21 - 07 - 2011
بصراحة المقال و كلام هذا العالم رائع جدا!
لكن هذا السؤال طرق فى بالى عندما اردت مشاركة المقال على الفيس بوك.
لماذا صورة المقال الرئيسية هى صورة لزويل و ليست صورة للعالم المحترم الذى تحدث نفسه؟
عندما يتحدث العلماء يجب علينا الارتقاء لمستوى حديثهم و ذلك عن طريق عدم شخصنة الافكار! اما بتفادى المشاحنات الشخصية او باعطاء المتحدث حقه! كيف يقول هذا العالم المحترم كل هذا الكلام الرائع دون حتى اعطاءه حقه فى وضع صورته على المقال؟؟؟
اتمنى ان نتغير فى اسلوبنا فى تناول افكار علماءنا...
اكرر...عندما يتحدث العلماء يرتقى الموقف من الفرقعات الصحافية الى افكار راقية منيرة تتقدم بالمجتمع و لا تقحمه فى نوعا من المهاترات الشخصية..
على العموم شكرا على المقال

10HI CAPTAIN AYMAN
أصوات: +3
أرسلت بواسطة Hamid , 21 - 07 - 2011
AS SOON AS WE HAVE PEOPLE VERY JEALOUS LIKE CAPTAIN AYMAN WE WILL NEVER BE A RESPECTFULL ADVANCED COUNTRY, YOU CAN SPEAK THE WHOLE DAY ABOUT YOUR INVENTIONS AND HOW ARE YOU A GENIUS, BUT PLEASE RESPECT OUR MENTALITY,
PHD AHAMAD ZOIL IS A MAN OF SCIENCE AND LOVES HIS COUNTRY, I PRAY THAT GOD PROTECTS HIM FROM ENVEY AND FROM BAD PEOPLE LIE YOU, IM SORRY , HE IS NOBEL WINNER FOR PHISICS PHD ZOIL, AND YOU ARE MR WC AYMAN .THANK YOU
PLEASE PUBLISH KINDLY
[Ouch!]

11العلوم ليست أسرارا
أصوات: +3
أرسلت بواسطة د. فودة , 21 - 07 - 2011
واضح من هذه المقابلة مع الدكتور أيمن عدم وضوح فكرة جامعة الدكتور زويل فهى مركز بحثى عالمى يشارك فيه جهابذة العلوم بالعالم ليضع مصر على خارطة البحث العلمى أما التقنية وأسرارها فلن تكون مشاعا ولم تكن يوما مشاعا فى أى دولة وتنتجها المراكز البحثية المتخصصة للدولة والشركات الخاصة وليست الجامعات فالجامعة تعتبر المرتكز المعرفى الذى يدفع بعجلة التقنية.

12عندما تأكل الأحقاد قلوب النّاس!!
أصوات: +0
أرسلت بواسطة ثابت عيد - س , 21 - 07 - 2011
تفشت ظاهرة الحقد على كلّ مصريّ ناجح في الخارج. شيء مؤسف جدًّا. الإنسان الحقود عديم الحيلة، يكمّل نقصه بالحقد الأعمى. لكن المبدع يبقى مبدعًا والحقود يبقى حقودًا يموت من حقده وبحقده. رأيت هذا المدّعي ومعه أحد المدعين الآخرين يقومان بشنّ هجوم قبيح وخسيس على عالمنا الفاضل الباز، والأستاذ زويل، في التّليفزيون المصريّ. يهمني أن أقول لهما، ليس هذه أخلاق العلماء، يا من تدّعون كذبًا وبهتانًا أنّكما منهم. العالم ينبغي أن يتحلّي بالأخلاق أوّلًا. لكنّي رأيتكما تتفشخران بكلام ساذج، ومعلومات بدائيّة يعرفها كلّ طفل في أي شارع في مصر. الشّطارة يا أدعياء العلم أن تقدّموا شيئًا ملموسًا لمصر، وأن تتعلّموا احترام من يريد مساعدة بلده. وأنتم بهذه الفشخرة الكذّابة، لو كنتما فعلًا من العلماء، لما بقيتما لحظة واحدة في مصر، لأن جامعات العالم تبحث عن المتميزين، ولأنّ المتميز مستحيل أن يرضى بالبقاء في مصر الّتي لا توفّر للعلماء ما يحتاجونه. الموضوع انكشف إذًا: فأنتم تشتمون علماء مصر، مثلما كان أصحاب المخلوع يشكّكون فيهم. وباختصار: ارحمونا من هذه السّخافات.

13قولة.....حق
أصوات: +1
أرسلت بواسطة saed , 21 - 07 - 2011
نمط زويل...نفس نمط البردعى والتوحد فى رئاسة مصر.....سيقود الفكرة ويودها بمعرفتة وسيلقى على غيرة التبعة....ولن نحصد من ورائهم شيئا كلام فى كلام...اما الدكتور ايمن محق تماما..وقديما قالوا الحداية لاتحدف كتاكيت...ولوفيهم خير كان صيع النظام السابق استفاد بيهم والايام بيننا

14أختلف مع الدكتور ايمن
أصوات: -2
أرسلت بواسطة أ.د.أبوالحج , 21 - 07 - 2011
أختلف مع الدكتور ايمن فى تشكيكه لمشروع زويل العلمى. فالمشروع اقترحه زويل من فترة ولكن لم تكن الإستجابة جادة ولكن بعد الثورة وجد المناخ المفتوح و التشجيع من القيادة. والمشروع و الذى يركز على بناء قاعدة بحثية بمصر لن يلكلف مصر سوى أرض البناء وربما بعض المرافق و يقام بتبرعات المصريين والتى بدأت بالفعل بسخاء. جلب علماء اجانب متميزون مكسب علمى ربما لا يتوفر لكثير من الدول ويمكن ان نجعله يصب فى مصلحة مصر. اعرف ان معمل زويل فى أمريكا به طلبة ومساعدون مصريون منهم أحد زملاءنا د.عمر فرغلى. تخويين الآخرين أمر فى غاية الخطورة وخاصة عندما يمس رموز البلد.

15كل احترامي لشخص د. زويل وعلمه
أصوات: +1
أرسلت بواسطة ايمن علي , 21 - 07 - 2011
د. زويل عالم تربي في مصر وشرب من نيلهاويدين لها بالولاء .... وهذا لايعني ان نختلف معه في فكرة قدمها كعالم عاش معظم حياته خارجها وهل لا يوجد من العلماء المصريين من يثق فيهم فيولي لهم بافكاره ويساعدهم فيها ليرتقوا بالبلد دون تدخل امريكي او اجنبي... هل من حق شباب مصر وعلماءها ان يحملوا هم ومسؤولية مستقبل هذا البلد ... وهل من الممكن ان تسرق ابحاثنا بهذه الطريقة وتنفذ في بلاد اخري نتيجة امكاناتهم التي تفوقنا بكثير؟ الا يحق لنا شيئا من الخصوصية العلمية لنصل الي الريادة دون عون او مساعدة ؟ واخيرا لكم مني جميعا كل الود والاحترام فمن حقي ان احلم ببلد لا يعود مستقبلها للاحد.
مصري يحترم د. زويل وكل علماء مصر
ايمن علي

16بصراحه
أصوات: -3
أرسلت بواسطة الزتونه , 21 - 07 - 2011
اعرفه جيدا زويل جاءته الفرصه لينتقم من مصر صدقوني اعرفه جيدا ما بيحب مصر عميل كبير وبكره تشوفو بدليل انتم تعلمونه

[Haha, I love this next one:]
17you are not a scientest
أصوات: +0
أرسلت بواسطة holchan , 22 - 07 - 2011
after reading you artical i felt that the you are a board house wife that achieved nothing in her life , and extremely jealous of your successful colleagues , try to achieve half of dr zoel did then come and lecture us , and what kind of scientefic secrets that you think usa and isreal want to steel from egypt , and you are basically acusing dr zoel being a traitor or a spy , sorry you are a small rat and an idiot not a scientist , stay in the kitchen cooking better


18الأقوى يكسب
أصوات: +0
أرسلت بواسطة محممود , 22 - 07 - 2011
التقدم العلمى لمصر ان فى عهد الملكية وكانت مصر تسبق الصين والهند وكان العالم مصطفى مشرفه عالم تووى يقود فريق من العلماء وحضر له انشتين ليحصل منه على معلومات ثم قتلوه فالآساس هو حمايه المخابرات للعلماء فالحرب هم يقتلون علمائنا ونقتل علمائهم وبعد الثوره كانت اسرائيل تقتل علمائنا ولانقتل علمائهم! فالمهم تقويه جهاز المخابرات لنتغلب على أعدائنا وهم عملوا النووى وعملوا القنابل ونحن لم نوقف برنامجهم ال1ى ابتدأ بعد برنامجنا

19جامعة زوال الامريكيه
أصوات: +1
أرسلت بواسطة سعد زغلول - , 22 - 07 - 2011
نعم حضر زويل - لتغير اسم جامعة المستقبل -- الى جامعة زوال الامريكة ؟ كيف تكون ابحاث المصرين امام المخابرات الامريكيه ؟؟ وعجبي على المصرين

20مصر
أصوات: +1
أرسلت بواسطة فتحى السيد , 22 - 07 - 2011
أرى أن يقوم المجلس العسكرى بتشكيل هيئة علماءنصفها مدنيين ونصفها عسكريين ويكون أحد العلماء العسكريين رجل مخابرات عامة.

وتشكل نفس الهيئة على قسمين أيضا للأثاروبنفس الطريقةيكون بها رجل مخابرات .

21قرفتونا وحتودو البلد في داهيه بغبائكم وحقدكم الأعمى
أصوات: -1
أرسلت بواسطة واحد مصري , 22 - 07 - 2011
أقول لك صدق المثل القائل : لو امتنع الناس عن التحدث عن أنفسهم وتناوُل الغير بالسوء لأصيب الغالبية الكبرى من البشر بالبكم. ليتك صمت أو أصبت بالبكم . قرفتونا وحتودو البلد في داهيه بغبائكم وحقدكم الأعمى

22زويل هل هو نبيل !!!!
أصوات: +1
أرسلت بواسطة Mohamed Naiel , 22 - 07 - 2011
د/أحمد زويل رجل علم ولاكن مشروعة محتاج تصحيح ليس فقط من مجلس الامناء ولاكن المشروع يقام الان على أنقاض جامعة النيل!!
لماذا تم مصادرة معامل و مبانى جامعة النيل المقامة على مساحة 127فدان فى الشيخ زايد؟؟؟ لماذا لم يرفع الدكتور زويل قضية واحدة للدفاع عن حقة فى الارض و انما اتجه الى الحكومة المصرية و شرط مساعدتة لمصر بأن يحصل270فدان على نفس الارض التى تم تخصيصها له فى 2000 و سحبها فى 2003 و تم تخصيص منها 127فدان لصالح جامعة النيل فى 2006؟؟ و بذلك د/زويل وضع جامعة النيل فى مأزق هو ما زنبها انه لم يدافع عن حقة منذ 2003؟؟
لماذا لم يعطى جامعة النيل مهلة للنقل و طرد الاساتذة و الطلبة و الباحثين فى الشارع كى يستغل هو المكان المخصص للجامعة؟؟؟
هل داقت مصر و لم يبقى فيها الا هذة 127فدان لكى يقيم عليها مشروعة؟؟؟
ما مصير الاساتذة المصريين الذى شهد لهم العالم بتخريج كوادر مصرية على اعلى مستوى؟؟؟
كل هذة اسئلة لم يضعها د/زويل فى حساباته و فكر بتفكير ضيق جداً لمصلحته الشخصية و ليس مشروع قومى كما يقال!!!
و لو كان مشروع قومى كيف يتعامل مع جامعة النيل بهذا الاسلوب الغير نبيل بالمرة!!
و ألقى اللوم على الحكومة المصرية التى أعطت الفرصة لزويل انة يتحكم فى كل الامور و رئيس و الوزراء الحالى (عصام شرف) من جمعية عصر العلم سهل لزويل كل شيئ!!
اصبح العداء بين زويل و بين نظيف هو سائد الموقف و طغى على تفكيرة و لم يفرق بين باحث فى معملة و رئيس االوزراء السابق فى سجن طرة!!!

الوطنية مش كلام ولاشعرات, علماء جامعة النيل خدمو مصر من قريب و من بعيد وقبل الثورة و بجد شباب و دكاترة تفرح و املنا فيهم كبير...
http://www.youtube.com/watch?v=dWEL-OR0UvU

23جامعة الزقازيق
أصوات: -1
أرسلت بواسطة د مخمد عادل , 22 - 07 - 2011
بحوث مغنطة الماء قديمة جدا ومعروغة
وليست اكنشافك خاصة في مجال امتصاص النبات بسهولة للماء والايونات
الانوية المتماثلة غي التغاعلات غير مفهومة ولم يقل بذلك احد
زويل بدا وهو وطني لاعلي درجةواؤيد بدء مشارعنا النوويية وختي انتاج سلاح نووي

24اوفق د محمد عادل جامعة الزقازبق
أصوات: +1
أرسلت بواسطة كلية الهند� , 23 - 07 - 2011
لنا بحوث من عشرة سنوات على الماء الممغنظ ليس فى النبات فقط وانما ايضا تأثيرات بيولوجية وطبيه متعدده وكلها نتائج ايجابية جدا ونتائجنا مثبتة علميا

25السلام عليكم انا سعيد جدا لهذا التفاعل
أصوات: +0
أرسلت بواسطة د. أيمن علي , 24 - 07 - 2011
والله انا سعيد جدا لهذا التفاعل حتي ممن اساءوا الي ولهم العذر ولعل عنوان المقال كان مستفزا لهم.
لكم مني جميعا كل الحب والود.
متمنيا لمصرنا الحبيبة امر رشد يعز فيه اهل طاعته ويذل فيه اهل معصيته.
انا احترم كثيرا د. زويل والاعتراض علي المشروع.
تعالوا نتناقش بعلم وعدل.
ايمن علي

26الماء الممغنط ليس اختراعا ولا اكتشافا
أصوات: +0
أرسلت بواسطة د. أيمن علي , 24 - 07 - 2011
نعم لست اول ولا اخر من يتحدث عن الماء الممغنط والابحاث ليست حكرا علي احد.
ولكن الاهم هو كم منها خدمت مصلحة البلد.
ايمن علي

اقرأ المقال الأصلي علي بوابة الوفد الاليكترونية عالم: لجنة "جامعة زويل" احتلال لمصر


27 نحاول رفع اسم مبارك عن المؤسسات و نأتي باسم زويل و عجبي!!1
أصوات: +0
أرسلت بواسطة Sama El Haty , 28 - 07 - 2011
اتعجب من حالنا و اصرارنا على الاتيان بصنم جديد و تقديسه مع احترامي الشديد لجميع العلماء و لكن لماذا نصر على تسمية الجامعة باسم جامعة زويل؟ بالرغم من الارض يملكها المصريين و التموييل مصري و العاملين فيها سيكونوا مصريين و الهدف النهضة بمصر اذن فلما النانية و الغرور و تسجيل اسم زويا عليها ؟ و هذه ليست اخلا علماء من يبحث عن مجد شخصي بدليل على انه لم يعترض يوما على تسمية الجامعة باسمه و هل نضبت مصر من العلماء؟ لياتي لنا بعلماء اجانب نشك في انتمائتهم مصر مليئة بالعقول الفذة من العلماء و الباحثين و اين د/النشائى و د/الباز و د/مصطفى السيد و غيرهم كثيرين ممن يملكون الابحاث التطبيقية التي تساهم مباشرة في تحسين الحياة و الارتقاء بمستوى مصر المعيشى و الاقتصادي فما احوجنا الى هذه البحوث التطبيقية لنشعر بالتقدم .. فتحية تقدير و اعزاز و احترام لكل علماء مصر الشرفاء الوطنيين و الذين يخدمون بلدهم بلا انتظار لاي امجاد شخصية على حساب الوطن.

28 نحاول رفع اسم مبارك عن المؤسسات و نأتي باسم زويل و عجبي!!1
أصوات: +0
أرسلت بواسطة Sama El Haty , 28 - 07 - 2011
اتعجب من حالنا و اصرارنا على الاتيان بصنم جديد و تقديسه مع احترامي الشديد لجميع العلماء و لكن لماذا نصر على تسمية الجامعة باسم جامعة زويل؟ بالرغم من ان الارض يملكها المصريين و التموييل مصري و العاملين فيها سيكونوا مصريين و الهدف النهضة بمصر اذن فلما الانانية و الغرور و تسجيل اسم زويل عليها ؟ و هذه ليست اخلاق علماء من يبحث عن مجد شخصي بدليل انه لم يعترض يوما على تسمية الجامعة باسمه و هل نضبت مصر من العلماء؟ لياتي لنا بعلماء اجانب نشك في انتمائتهم مصر مليئة بالعقول الفذة من العلماء و الباحثين و اين د/النشائى و د/الباز و د/مصطفى السيد و غيرهم كثيرين ممن يملكون الابحاث التطبيقية التي تساهم مباشرة في تحسين الحياة و الارتقاء بمستوى مصر المعيشى و الاقتصادي فما احوجنا الى هذه البحوث التطبيقية لنشعر بالتقدم .. فتحية تقدير و اعزاز و احترام لكل علماء مصر الشرفاء الوطنيين و الذين يخدمون بلدهم بلا انتظار لاي امجاد شخصية على حساب الوطن.. و لتكن جامعة (نهضة مصر)
بدلا من اسم زويل او اي شخص اخر و بايادي مصرية تبنى مصر الحديثة.




Zewail write a check in the U.S. is not Egyptian nationality
Scientist: the Committee for the "University of Zewail" occupation of Egypt
I have an idea for the weapons of deterrence will not announce it now


Thursday, July 21, 2011 14:46



Books - Abdullah Salem:


Able Ayman Ali Dr. Nuclear Physics Science Cairo reach for many innovations are useful, including that of the nuclear program, and other defense and, finally, to improve water quality, despite being harassed by the usual by the State Security dissolved because of political affiliation, which disrupted his scientific relatively, but it went in the way of tender does not twist on the constraints, was that God wrote his success, in the next lines we recognize him and his achievements.

What was the first scientific breakthrough achieved?

I got my Ph.D. with distinction because of my discovery three cases of the nucleus were not known in the world where he had previously thought that the nuclei interacting identical, but I discovered that it not be so at all, that, according to scientific research, often to facilitate the account section of the interaction than before, where he was being read One in 17 hours, to the extent paid for Akanov director of the Institute of Nuclear Physics Russian fascination with the message saying "This research represents a quantum leap in the process of nuclear research."

We heard that you have an idea for a weapon of deterrence?

That's right, I will not say more, until I see the missionaries interest in such ideas, we still rely on the remnants of the major countries, I do not know why?.

[The technical explanation]
You a project to improve water quality Bamonth, how so?

Water problem in Egypt is that it is dead in the sense that vehicles Egyptian waters consist of 16 or 17 molecule in one point, it is difficult absorption process on the capillaries, so drink a lot without Artoa because the water is not saturated and the Almighty said, "We made from water every living thing" as well as use a large amount of water in the laundry because the fiber cloth can not absorb the elements of living, which is deposited powder laundry on the clothes what causes skin cancer, the most famous example of the water live according to the Russians is Zamzam water, so my idea is based on the use of magnets naturally next to the water source, which diminishes Links molecule of water to half or less making it easier to be absorbed by the capillaries occurs Alartoae, as well as for soil and other clothing and also kills germs and reduces the deposition of salts and thus we get the water alive by 60%.


Have you applied your project to the government?

No I do not trust the government, but there are a businessman Fadel adopted the project and monitor him all the material resources in the service of the country.

How to develop Egypt's nuclear program?

We do not have a nuclear program at all, we have two nuclear reactors Anshas one and two but they do not produce anything, just a theory of research, and the draft Dabaa planned to start in 0.2017 Is this nuclear program? , Although the four reactors, Israel's then major Dimona least 20 miles, and possesses 296 nuclear warheads addressed to the Arab capitals, It's dangerous.

So inevitably we've got a nuclear weapon?

Sure, what do you think of how the West fears Iran and puts her a thousand times, so we find that North Korea gave up everything in return for the nuclear program, making it a match for Japan.

What do you think the U.S. offer to help develop a nuclear program in Egypt?

Something fishy really, why agree America today we've got a nuclear program as well as help us to create research scientists, materials and management, although we try it from the fifties, a big question mark too, I suspect that it would stop the waste of America's nuclear buried in the land of Egypt, against the Egyptian secondary to the production of energy only and Aredaúna.

So what is your comment in the formation of a committee of Trustees at the University of Zewail?

I think that foreign occupation, how do I put the future of Scientific Research of Egypt in the hands of six foreign holders of the Nobel prizes, and the presidents of the two U.S. universities, agree on the research projects of nationalism, and here the danger of it, where they will be abreast of the development of Scientific Research of Egypt and then had would stop us in any station , and in the end they are Almtgmon in any projects we implement and which leave the standard course is not in favor of our country.

But there is Dr. Mostafa El-Sayed and Dr. Mohamed Ghoneim and doctor of the emotional club?

All consultants, has been attaching them to the University, gently so as not to be the game open, and I wonder why the project was approved Zewail so quickly, although off a future, and leave the projects and applications that bear fruit already on the ground and are vital to national security.

Your opinion, what prevents Dr. Zewail of real cooperation with the Egyptian scientists?

His sense of injustice from Egypt, during his presence we have at Cairo University, once asked him why does not train students Egyptians in Maof while your team research component of the 350 students not including one Egyptian!, "If Egypt worked for me plant Kmuammla in America Htcan!" He expelled out of Egypt, even when the State established the Covenant University, former name did not do, so we find it written in the box on his U.S. citizenship is not Egyptian!

If we have the qualified human resources and advanced nuclear research, what we need to acquire nuclear program?

The desire and ambition and transparency, the scientists, thanks to God are present and their research is important to allow the establishment of the reactor is now, and that the method of manufacturing a nuclear bomb is no longer a secret, is known to all, could you and the officials agreed on we've got a weapon of force, and why I rely in large and small on the Americans? Why not protect our scientists of the assassination, or Polarization?.

How to take care of your view of scientific research?

Government consensual take the opinion of scientists really through the technical support, and thus guide the government decision-destination right out of "asked by the experts," and beware of the negligence of scientists as it was, cite Factory Damietta, which replaced the iron with plastic in the manufacture of tools and spent on the project millions of the previous government closed on its benefit to the country to satisfy the Ahmed Ezz, Could we have learned from our mistakes, we hear of many coalitions of the modern name of the revolution, let us talk of the neighborhood to work.

Do you start with individual initiatives, or toward a national?

Individual initiative is feasible, where the intervention of the passions and personal interests, and how much of the research was stolen in this way? Especially with the young researchers as stolen Chevrolet invention brake standby from a young man, after infinite aspirations care, physical, technical, and how the invention of locked drawers?, But when there are the technical support national develop research plans and coordinates between the scientists would then be the effort saved due beneficial to everyone.

So a joint responsibility between the government and the people to build the state?

Yes ... so pay attention to upbringing of children from a young age on the positive, can only be achieved if we have reformed the media content to offer positive and constructive media that offers artists and athletes with respect to them as the elite, while the world is hardly known in his oath, and that coincides with school reform and the elimination of private lessons, and then re-building role of the mosque in the Muslim bidder.

What do you wish?

God to use me to serve the people, and to take all his rights, for example, Egypt was the last countries Mahtefih Bcanuto Zewail.

Watch the video:


Whether you like the content of the article you can share it across
Send to a friend Print

Comments (28)


A great Yamsr
Voices: +10
Posted By Arab 21 - 07-2011
Distinguished Endowed ... God is great district to work and Egypt, the Egyptians built the

2 Letter to our military great
Votes: +7
Posted by Secretary for, 21 - 07-2011
I like to draw attention and I hope to be late in my understanding, and the military had precaution for Israel could interfere with any communications and cut and this must be our way to stop it if necessary, and God bless

3 This was my opinion in this Azwail he was American traitor of Egypt
Votes: +1
Posted by Bader L, 21 - 07-2011
This was my opinion in this Azwail he was American traitor of Egypt, which is the evidence:

So what is your comment in the formation of a committee of Trustees at the University of Zewail?

I think that foreign occupation, how do I put the future of Scientific Research of Egypt in the hands of six foreign holders of the Nobel prizes, and the presidents of the two U.S. universities, agree on the research projects of nationalism, and here the danger of it, where they will be abreast of the development of Scientific Research of Egypt and then had would stop us in any station , and in the end they are Almtgmon in any projects we implement and which leave the standard course is not in favor of our country.

But there is Dr. Mostafa El-Sayed and Dr. Mohamed Ghoneim and doctor of the emotional club?

All consultants, has been attaching them to the University, gently so as not to be the game open, and I wonder why the project was approved Zewail so quickly, although off a future, and leave the projects and applications that bear fruit already on the ground and are vital to national security.

Your opinion, what prevents Dr. Zewail of real cooperation with the Egyptian scientists?

His sense of injustice from Egypt, during his presence we have at Cairo University, once asked him why does not train students Egyptians in Maof while your team research component of the 350 students not including one Egyptian!, "If Egypt worked for me plant Kmuammla in America Htcan!" He expelled out of Egypt, even when the State established the Covenant University, former name did not do, so we find it written in the box on his U.S. citizenship is not Egyptian!



4 season, the attack on Zewail
Votes: +4
Posted by one of Allen, 21 - 07-2011
I'm afraid that the attack on the scientist becomes a season of national review of the scientific competence with respect for the Doctor, who was presented well, but I am sure will not be submitted by the Faa something tangible to the world
Zewail feet and offers a great project and that the world of you hard work with him rather than attack
Zewail Jayb Maah experiences and the people of the righteousness we need to establish a scientific base in Egypt is true that this is also said men means that our research will be known to others, but the answer is simple we would have a research first and then protect it, but to remain mental security govern us on something we have not achieved yet it means that we will not achieve anything

5 Aaiedklama Zewail beholden to America, not Egypt
Votes: +2
Posted by sandra, 21 - 07 - 2011
Aaiedklama Zewail beholden to America and not Musrōhma type of occupation of Egypt after the revolution, the occupation of intellectual scientific to restrict movement and to benefit from the experience of the Egyptians at home and Aaiedklama: I see that foreign occupation, how do I put the future of Scientific Research of Egypt in the hands of six foreign holders of the Nobel Prizes and the presidents of the two U.S. universities, agree on national research projects, and here all the risk, where they will be informed of the development of a permanent scientific research and then have the Egyptian would stop us in any station, and they eventually are Almtgmon in any projects we implement and which leave the standard course is not in favor of our country.

Read the original article at the gate of the delegation electronic world: the Committee for the "University of Zewail" occupation of Egypt


6 Is it intends to d. Zewail final return to Egypt to manage this huge project
Votes: +3
Posted By A. Bs, 21 - 07 - 2011
Do you intend to d. Zewail final return to Egypt to manage this huge project, or whether he intended his administration from his place of work America's largest and there to return to Egypt? Why then was intended to run for the presidency of Egypt? Is it visited Israel and work out in the service and advancement in order until he received an award from the Technion Israel could have led this project, the Egyptian National

7 ...
Votes: +2
Posted By mohammed hassan mhoh, 21 - 07 - 2011
There is a big mistake because the author, Dr. Zewail in the U.S. and Egyptian citizenship and Egyptian by the U.S. and for this I disagree with Dr. Zewail and this is the link http://www.zewail.caltech.edu/biography/index.html

8 All this hate
Votes: +5
Posted by Gamal Abdel-il, 21 - 07-2011
Fear God, O world with doubt and say you hit all the icons ... Dr. Ahmed Zewail, Egyptian drinking water from the Nile and raised them and came to what we find is beautiful and comes from the question and try us believe that he tucked the detriment of the country .... Smell the hatred and jealousy in your words Atelmus as a kind of arrogance and vanity ... where are you ... where you ... We suddenly appear Bibhazq and inventions that we never hear from them or you to question the man who set the rules for scientific research and development in Egypt ... Fear God says in

9 ...
Votes: +4
Posted by Hussein Abdul, 21 - 07-2011
Frankly, the article and the words of this world, very cool!
But this question ways in Bali when you want to post the article on Facebook.
Why is the main copy of the article is a picture of scientist and not a picture of the world esteemed, who spoke the same?
When scientists talk we must rise to the level of their talk and that by not personifying ideas! The avoidance of personal quarrels, or giving the right speaker! How to say this world esteemed all this wonderful talk without even give him his right to put his image on the article???
I hope that we change in our approach in dealing with ideas of our scientists ...
I repeat ... when scientists talk elevate the position of the Pops press to make bright ideas upscale community and not Tqahmh in a kind of personal bickering ..
In general Thanks for the article

10 HI CAPTAIN AYMAN
Votes: +3
Posted by Hamid, 21 - 07 - 2011
AS SOON AS WE HAVE PEOPLE VERY JEALOUS LIKE CAPTAIN AYMAN WE WILL NEVER BE A RESPECTFULL ADVANCED COUNTRY, YOU CAN SPEAK THE WHOLE DAY ABOUT YOUR INVENTIONS AND HOW ARE YOU A GENIUS, BUT PLEASE RESPECT OUR MENTALITY,
PHD AHAMAD ZOIL IS A MAN OF SCIENCE AND LOVES HIS COUNTRY, I PRAY THAT GOD PROTECTS HIM FROM ENVEY AND FROM BAD PEOPLE LIE YOU, IM SORRY, HE IS NOBEL WINNER FOR PHISICS PHD ZOIL, AND YOU ARE MR WC AYMAN. THANK YOU
PLEASE PUBLISH KINDLY

11 secrets of science is not
Votes: +3
Posted by d. Foda, 21 - 07-2011
Clear from this interview with Dr. Ayman not clear idea of ​​the University, Dr. Zewail is a research center global participation of the geniuses of science in the world to put Egypt on the map of scientific research, the technical and secrets you will not be commons has never been a commons in any country and produced by specialized research centers of the state and private companies, not universities The university is based in knowledge pays wheel technology.

12 When people eat the hearts of hatred!!
Voices: +0
Posted by consistent Holiday - x, 21 - 07-2011
Rampant hatred of every Egyptian successful abroad. Something very unfortunate. Human implacable helpless, blind hatred complement deficiency. But the creator remains a creative and malicious remains implacable hatred of the die and Bhakdh. I saw this one plaintiff and other claimants with carrying out an attack on the ugly and sordid world Mr. Baz, Professor Zewail, the Egyptian television. I'd say to them, not the ethics of scientists, you who are calling because you are lies and slander them. The world's moral character should be first. But I Roatkma Ttfchkran words naive, primitive, and information known to every child in any street in Egypt. Savvy O pseudo science that you provide something concrete to Egypt, and learn respect for those who want to help his country. You are such Alvchkrh Alkmabh, if scientists were you really, what Bakeetma one moment in Egypt, because the universities of the world looking for talented, and because the distinctive impossible to accept to stay in Egypt that do not provide for scientists what they need. Thread revealed if: You Chtamon Egypt's scientists, as was ousted owners are skeptical about them. In short: Arahmohna of these absurdities.

13 words of the right .....
Votes: +1
Posted By saed, 21 - 07 - 2011
Zewail, the same pattern ... the pattern of Bardai and autism in the presidency of Egypt will lead the idea ..... and Yudha his knowledge and will deliver it to other liability .... and will not reap anything from behind the words in the speech of Dr. Ayman ... either absolutely right .. and they said old Alhaddaah Athdf for chicks ... but the best was Ovém Saa Beyhum benefited the former regime and the days between us

14 disagree with Dr. Ayman
Votes: -2
Posted by a. D. Abuahadj 0.21-07 - 2011
I disagree with Dr. Ayman in his questioning of the scientific project scientist. The project proposed by the scientist of the period, but were not a serious response, but after the revolution, found the open atmosphere and encouragement from the leadership. The project, which focuses on building the research base in Egypt, not only the land of Egypt Alklv construction and perhaps some of the facilities built with donations and Egyptians, which already generously. Distinguished foreign scholars to bring scientific gain may not be available for many countries and can make it in the interest of Egypt. I know that the laboratory scientist in America by Egyptian students and aides, including one of our colleagues Dr. Farghaly age. Takoyen others is very dangerous, especially when it affects the country codes.

15 All due respect to d person. Zewail and his knowledge
Votes: +1
Posted by Ayman Ali, 21 - 07-2011
D. Zewail world raised in Egypt and the drinking of her loyalty Nalhaoiden .... This does not mean that we disagree with the idea presented by a scientist who lived most of his life abroad and whether there are no Egyptian scientists from Fule trust them, their ideas and help them live up to the country without the intervention of U.S. or foreign ... Is it the right of Egypt's youth and its scientists are to bear the responsibility and the future of this country ... Is it possible to steal our research in this way and implemented in other countries as a result of their potential by excelling far? But we are entitled to a bit of privacy to get to the scientific leadership without aid or assistance? Finally, all of you from me all the love and respect my right to dream, it is no longer a country of the future one.
Egyptian d respects. Zewail and all the scholars of Egypt
Ayman Ali

16 honest
Votes: -3
Posted By Alzatouna 0.21-07 - 2011
Zewail know him well, came to him the opportunity to take revenge on Egypt Believe me, I know very well what a great client loves Egypt and reel Qufu evidence you tell him

17 you are not a scientest
Voices: +0
Posted By holchan, 22 - 07 - 2011
after reading you artical i felt that the you are a board house wife that achieved nothing in her life, and extremely jealous of your successful colleagues, try to achieve half of dr zoel did then come and lecture us, and what kind of scientefic secrets that you think usa and isreal want to steel from egypt, and you are basically acusing dr zoel being a traitor or a spy, sorry you are a small rat and an idiot not a scientist, stay in the kitchen cooking better

18 strongest gain
Voices: +0
Posted By Mahmmoud 0.22-07 - 2011
The scientific advancement of Egypt, that in the era of ownership and Egypt was ahead of China and India and the world was Mustafa Location world Towe leads a team of scientists and attended him Einstein to get information from him and then killed him premise is to protect the intelligence of the scientists war they are killing our scientists and kill their scholars, and after the revolution, Israel has killed our scientists and Angtl scholars ! What is important boost your intelligence to overcome our enemies and they have worked and worked nuclear bombs, we did not stop their program of the 1 Z began after our program

19 universities demise of American
Votes: +1
Posted by Saad Zaghloul -, 22 - 07-2011
Yes, Zewail attended - to change the name of the University of the future - to the University of the demise of Alammerakh? How to be a research Egyptians to U.S. intelligence?? Aajabi and the Egyptians

20 Egypt
Votes: +1
Posted By Fathi El Sayed, 22 - 07-2011
I see that the Council Almencefha the formation of the military and half civilian and military scientists is a military man of intelligence in general.

The same body also of two types of Otharobnevs Trivhakon by a man intelligence.

21 Qrvetona Anodo the country and in the artful Bgbaúkm and your hatred blind
Votes: -1
Posted by one of Egypt, 22 - 07-2011
I tell you the truth of the saying: if people refrained from talking about themselves and others as bad as eating to hit the vast majority of people Babakm. Atk to silence or I was Babakm. Qrvetona Anodo the country and in the artful Bgbaúkm and your hatred blind

22 Zewail Is Nabil!!!!
Votes: +1
Posted by Mohamed Naiel, 22 - 07 - 2011
Dr. / Ahmed Zewail, a man of science but I legitimately needy correct not only the Council of Trustees and I project will be set now on the ruins of the University of the Nile!!
Why was the confiscation of plants and buildings built on the Nile University area of ​​127 acres in the Sheikh Zayed??? Why not referred by Dr. Zewail one case to defend his right to the ground, but rather went to the Egyptian government and the condition of its assistance to Egypt that gets 270 acres on the same land which was allocated to him in 2000 and withdrawn in 2003 and has been allocated, 127 of which acres for the University of the Nile in 2006?? And thus d / Zewail put NU in a dilemma is what Senbha he did not defend his right since 2003??
Why not give the University of the Nile and the transfer deadline for the expulsion of professors, students and researchers in the street to take advantage of is the space of the university???
Do Daguet Egypt and did not remain there, except these 127 acres in order to assess the legitimate???
What the fate of Egyptian professors, who have witnessed the graduation of the world's Egyptian cadres at the highest level???
All these questions have not been placed d / Zewail, in his calculations and thought of thinking is too narrow for his own interest and not a national project, as they say!!!
And if a national project how to deal with the University of the Nile in this way non-noble at all!!
And blamed the Egyptian government, which gave the opportunity to Zewail it controls in all things and Prime Minister and current (Essam Sharaf) of the Age of Science Society is easy to Zewail everything!!
Zewail became the hostility between the clean and between the prevailing situation and dominated his thinking and did not differentiate between the researcher in his lab and former Prime Awazzra in Tora prison!!!

National and not talk Charat, scientists from the University Khaddmo Egypt Nile from near and from afar, and before the revolution and hard young doctors and our hope and rejoice in them a great ...
http://www.youtube.com/watch?v=dWEL-OR0UvU

23 universities Zagazig
Votes: -1
Posted by d damped just 22 - 07-2011
Research magnetization of water is very old and Marogh
Akinsavk private and not in the field of plant easily absorb water and ions
Guy Altagaalat identical nuclei is understood he did not say that one
Zewail seemed a national higher Drjhoaaad start Mstreetna Alnowiah Chta and produce a nuclear weapon

24 succeed Dr. Mohamed Adel University Alzkazibq
Votes: +1
Posted by College of India Ø, 23 - 07 - 2011
Us ten years of research on the water in the plant Almmagnz not only, but also the effects of various medical and biological, all very positive results and our results scientifically proven

25 Hello I am very happy for this interaction
Voices: +0
Posted by d. Ayman Ali, 24 - 07-2011
By Allah, I am very happy for this interaction, even to those who abused them and excuse, and perhaps the title of the article was provocative to them.
You all of me all the love and affection.
Wishing our beloved Egypt Rushd is difficult when the people obey Him and humiliate the people of sin.
I greatly respect Dr.. Zewail and object to the project.
Come discuss knowledge and fairness.
Ayman Ali

26 magnetized water is not an invention or discovery.
Voices: +0
Posted by d. Ayman Ali, 24 - 07-2011
Yes not the first nor the last to talk about magnetic water and research is not restricted to one.
But more important is how much of them served the interest of the country.
Ayman Ali

27 trying to raise the name of Mubarak and institutions come as Zewail and Aajabi!! 1
Voices: +0
Posted by Sama El Haty, 28 - 07 - 2011
Wonder of our situation and our determination to come up with a new post of sanctification and with great respect to all scientists, but why do we insist on naming the university as the University of Zewail? Although the land owned by Egyptians and Egyptian Altamoiel and staff will be on target Egyptian and Renaissance in Egypt, then when Nanah and vanity name registration and Zoya them? And this is not Akhla scientists from looking for personal glory of the evidence that he did not object to the designation of university days and his name is depleted Egypt of scientists? To come to us scientists foreigners doubt affiliation, Egypt is full of minds outstanding scientists and researchers, where d / Alnchaiy and D / El-Baz and Dr. / Mostafa El-Sayed and many others who have applied research that contributes directly to improving the life and raise the level of Egypt's living conditions and economic, what we need to this applied research to the progress we are .. Fethiye estimate and cherish and respect for all scholars of Egypt and honest patriots who serve their country without waiting for any personal glories at the expense of the nation.

28 trying to raise the name of Mubarak and institutions come as Zewail and Aajabi!! 1
Voices: +0
Posted by Sama El Haty, 28 - 07 - 2011
Wonder of our situation and our determination to come up with a new post of sanctification and with great respect to all scientists, but why do we insist on naming the university as the University of Zewail? Although the land owned by Egyptians and Egyptian Altamoiel and staff will be on target Egyptian and Renaissance in Egypt, then when selfishness and vanity name registration and Zewail it? And this is not the morality of scientists looking for personal glory to this day he did not object to the designation of the university in his name and is depleted of scientists Egypt? To come to us scientists foreigners doubt affiliation, Egypt is full of minds outstanding scientists and researchers, where d / Alnchaiy and D / El-Baz and Dr. / Mostafa El-Sayed and many others who have applied research that contributes directly to improving the life and raise the level of Egypt's living conditions and economic, what we need to this applied research to the progress we are .. Fethiye estimate and cherish and respect for all scholars of Egypt and honest patriots who serve their country without waiting for any personal glories at the expense of the nation .. And not to the University (Renaissance of Egypt)
Zewail, instead of the name or any other person and Egyptian Bayada built modern Egypt.


Translate English to Arabic
محمد النشائى El Naschie Watch محمد النشائي El Naschie News محمد النشائى محمد النشائي All El Naschie All The Time محمد النشائى
StumbleUpon.com

No comments:

Post a Comment