Wednesday, July 25, 2012

The Australian on El Naschie v Nature

Two short paragraphs by Luke Le Grand in the Higher Education section are quoted in full below the fold.

Court rules professor had bad cites
Luke Le Grand
The Australian
July 26, 2012 12:00AM

ATTEMPTS by the former editor of a highly specialised science journal to gag a rival publication from exposing his self-serving conduct have been dismissed by the High Court of Justice in London.

The article under dispute suggested that while he was editor-in-chief of theoretical physics journal Chaos, Solitons and Fractals (CSF), Mohammed El Naschie had taken advantage of his position to publish nearly 60 papers of his own work in 2008.


Whither El Naschie? Now that the Trial of the Century is over and his reputation in the West has hit rock bottom, he can be expected to hunker down and consolidate his position in Egypt. The newspaper Seventh Day still is unaware or doesn't care that he's a charlatan, so he'll send them announcements from time to time. He'll be on Egyptian TV when he can. His factotums at the Arabic Wikipedia still are holding up the edit containing links to El Naschie Watch; the article still calls the citation-scamming fraudster a "Nobel Laureate to be"; and there is still no mention of his huge loss to Nature in Wikipedia nor any other Arabic media.

He owes £1.5 million to Nature and his house in Surrey is worth £2 million, so I would not be surprised if he sold it and moved the assets to another jurisdiction, but as I look through the Surrey real estate listings, I see that he has not yet put it up for sale. Hurry up, Nature, and grab it.

Translate English to Arabic
محمد النشائى El Naschie Watch محمد النشائي El Naschie News محمد النشائى محمد النشائي All El Naschie All The Time محمد النشائى
StumbleUpon.com

No comments:

Post a Comment